Årets altanprojekt

 
 
På morgonen en dag i förra veckan så såg det ut så här ut på min ena altan i kolonistugan. Jag bor nära min granne åt det här hållet. En trevlig granne och min blomsterguru som jag lär mycket av. Men det kändes för bådas skull, att det vore skönt med lite mer avskildhet.
 
 
På eftermiddagen kom min svärson, snickaren och satte igång med byggprojektet och det gick undan, som det gör för personer som är yrkesskickliga. Medan satt min dotter, jag och tre barnbarn på den takade altanen och myste  medan regnet började falla.
 
 
 Tack min snälla svärson för hjälpen. Nu var det dags för mig att måla altanväggen och golvet. ( Om tid hade funnits hade jag målat den nya delen av planket i förväg, petgörat mellan ribborna tar sin tid). Sedan var det roligaste kvar att inreda hörnet. Och jag hade sedan länge vetat precis hur jag vill ha det. Fortsättning följer...... om några dagar.
 
Idag åker jag och en kompis till hennes stuga.
Ha en bra dag!

Kommentera här: