Sköna dagar i kolonistugan

 
 
Det blommar i hörnet på altanen i kolonistugan, får se hur mycket björnbär det blir i år. Jobbade och rensade i trädgården så mycket jag hann mellan regnskurarna i förgår. Nästan så det var bra med regnet, jag varvade ner och läste i någon timme och mådde gott. Gav mig sedan på att gräva upp en daggkåpa, som visserligen var fin, men växt och tagit över i rabatten. Är inte klar ännu.
 
 
Saltkaret som jag fick av en vän, som annars hade hamnat hos Erikshjälpen, sitter på altanväggen i år igen.  Gillar det mycket. Växten som sitter i och som jag glömt namnet på, finns i min trädgård, så det kostade ingenting ( Brukar bli gula små blommor).
 
En långpromenad upp till Fågelbergstugan mot kvällningen, med kaffe och smörgås i ryggsäcken. Medan jag gick där på stigarna så lyssnade jag på Stina Wolters sommarprat, mina tårar blandades med regnet. Sorgligt, vemodigt och så hjärtans fint och tankeväckande.
 
Önskar dig en skön dag!

Kommentera här: