Blommor i min koloniträdgård i maj

 
 
Tror inte jag riktigt förstått att det är den sista dagen i maj idag. Idag var det äntligen dags att åka upp till kolonin och vädret var lovande med sol efter allt regnande. Det märktes att gräset mått gott av det för det hade vuxit ordenligt. Så det blev en motionsrunda med gräsklipparen och fint blev det. Min andra aktivitet var att flytta bort allt möblemang från altanerna och skura rent med såpa. Skönt att få det gjort.
En kolonivän och jag ingår i trivselgruppen och medan vi drack kaffe, så hittade vi datum för dom planer som vi diskuterat fram tillsammans.  Första aktiviteten är på söndag, då börjar vi med gemensam  grillning för alla som vill i koloniområdet.
 
Blommorna ovan är ifrån min koloniträdgård. Åkerbär, viol, tulpan, narciss och getrams. Mycket annat är i knopp och ska bli spännande att se när det blommar.
 
Ha en skön fredagskväll!

Kommentera här: