Isen låg blank, vid Nordvik

 
 
Utflykt på söndagen och jag tänkte på kontrasterna när jag stod vid den spegelblanka isen som låg på sjön vid Nordvik. Vårblommor som börjar  titta fram längre söderut i vårt avlånga land, men här var det fortfarande lite vintrigt.
 
 
Men bara cirka hundra meter ovanför sjön, så finns inte mycket snö kvar.  När jag såg det här röda huset så kom min fantasi igång och jag undrade vad det hade används till förut och en undring om det var i bruk nu också. Området som vi gjorde ett snabbt besök till var Nordvik som har ett naturbruksprogram.  Jag var mest intresserad på att se hur det såg ut, en skola som jag har hört talas om, men aldrig sett. Såg mycket annat fint också på roadtrippen, mer av det kommer med bilder i veckan.
 
Dags för mig att sovanu, två journätter avklarade, fredag och söndagnatt, härligt att hinna med utflykt däremellan. Ha en fin start på veckan
• Kategori: UtflykterTaggar: Foto, Inspiration, Sverige, Utflyktstips, Vinter; • Kommentarer (0)

Kommentera här: