Minnen från ett kvarter i Havanna

 
 
Nu i veckan kom en kompis och hälsade på som jag inte träffat på länge.  Vi åt middag, pratade om livet, familjen och allt sådant där man går igenom för att veta vad som hänt sedan senast. Och jag passade på att fira henne med lite sång och paket, för hon hade fyllt jämnt. Sedan kom frågan om hur min resa till Cuba var?  Och färgerna och minnena kom tillbaka och jag blev lite lyrisk. Försökte berätta om känslan när vi gick där bland dom färgstarka kvarteren, dom vänliga människorna och om allt jag såg och upplevde. Jag bubblade på om när jag besökte kaffeplantagen, när vi cyklade på berget, om mannen som slipade knivar och mycket annat. Det blev bara en bråkdel av allt som hände. Måste visa er med bilder, men det blir någon annan dag.
 
Hej torsdag och solen lyser utanför fönstret, underbart!
• Kategori: CubaTaggar: Byggnader, Cuba, Foto, Inspiration, Reseinspiration, Reseminnen, Vackra färger; • Kommentarer (0)

Kommentera här: