Tisdagstankar

 
 
Det finns alltid något som man borde göra i vardagen, som är mindre lockande. Som att städa, handla mat, putsa fönster, betala räkningar osv. Ack så viktigt, alltsammans, säger mitt vuxen jag. Även om tillfredställelsen när det är gjort är stor.  Men så många  "borden" som man blivit lärd att göra genom livet. Eller som jag själv trott att jag bör göra. Har numera en mer avslappnad syn på alla måsten, även om jag gillar att det är välstädat.
Det är också viktigt att unna sig själv det man tycker om och ta sig tid för det. För mig är det lite olika. Men väldigt ofta en kaffestund och en god bok, lediga dagar. När jag fotar är det en feelgood bubbla med ett sorts skapande. Att träna gör gott för både min kropp och själ, så det försöker jag göra några gånger i veckan. En annan viktighet är att träffa familj eller vänner. Igår kväll höjdpunkten ett besök på cafe med vänner och sedan gick vi på bio och såg Unga kvinnor. Livskvalite för mig.
 
Vad uppskattar du att göra, för dig själv?

Önskar dig en mjuk tisdag!
 
 

Kommentera här: