Vi går runt bland husen i Petersvik

 
 
Underbart med lediga dagar och underbart att göra utflykter. Igår besökte jag och några vänner Petersvik. Vi gick runt bland husen, med en liten sorglig känsla. Så många pampiga byggnader som håller på att förfalla. Och vi fantiserade vad man skulle kunna göra av området. Vi såg ett cafe med hembakt fika framför oss. Kanske en visningsträdgård med gammeldagsväxter. Ett pensionat där man kunde må gott i lugna omgivningar och en restaurang osv. Yoga retreat kanske skulle passa in? Fantasin flödade av alla oande möjligheter för denna vackra plats. Undrar vad som kommer att hända med området?
 
 
 Jag passade på att fota min vän Eva.
 
 
Här fångade jag mina vänner på bild, när dom går och tittar på ett av dom fina husen.
 
Önskar dig en fin start på tisdagen!
 
• Kategori: SundsvallTaggar: Byggnader, Foto, Historia, Inspiration, Petersvik, Sundsvall, Övergivna byggnader; • Kommentarer (0)

Kommentera här: