Jag for ner till bror ........

 
 
Det är så trevligt att vara med i en bokklubb, alla intressanta  och berikande samtal om böcker ( + så mycket annat). En del av dom böcker som vi väljer, kanske jag aldrig skulle ha läst, vad vet man?
 
Dom senaste böckerna vi har läst är: Jag for ner till bror och uppföljaren Vi for upp med mor, skriven av Karin Smirnoff.  Det är böcker långt ifrån feelgood känsla, utan handlingen är mörk med några få toner med ljus. Men det är något som fångar, kan det vara det norrländska vemodet eller språket som är så annorlunda mot det jag är van att läsa? Ordkargt, nästan som poesi. Och Jana Kippo, som huvudpersonen heter, vingklippt men som tar tag i alla situationer. Men som inte förstår sitt eget bästa.
 
Åh, vad vi har diskuterat och betygen blev alltifrån högsta betyg till nästan bottennapp. Gillar verkligen våra boksamtal .....................

Önskar dig en fin lördag, idag tar jag en promenad till jobbet. Med en ljudbok som trevligt  sällskap.

Kommentarer:

1 ajlimullersandvik.blogg.se:

jag är mycket förtjust i Jag for ner till bror :) Tungläst i början dock...

Kommentera här: