Åkerbär och den vackra och härliga tid som vi har nu.

 
 
Vilken helg! Har haft en ledig fredag, då jag skyndade på för att åka till kolonistugan. Packade med god mat och dryck och blev lite lyrisk över vädret. Det gör något med oss nordbor när man plösligt känner sommarvärme. Har fått underbar hjälp i min trädgård och bytt ut bräder som bildat som en ram runt pallkragarna och hallonen.  Det var inte gjort i brådrasket, utan vi jobbade på till sena kvällen, med mat och kaffepaus. Snickerijobb har jag inte någon talang för, så jag kände mig så tacksam.Lite annat praktiskt fixades också. Med  nöjd känsla och trött kropp somnade jag väldigt gott. Frukost på trappen i kolonistugan morgonen efter, då förstår du vad varmt och skönt det var! Innan det var dags att åka till jobbet så blev det mer trädgårdsarbete.

Önskar dig en solig söndag.

Ps på bilden syns Åkerbär ifrån min trädgård. Ds

Kommentera här: