Att göra lite vår i kolonistugan

 
 
Godmorgon för någon vecka sedan kunde jag inte hålla mig och planterade penseer, tusenskönor och violer i kolonistugan. Tänk att man kan bli så glad av några blommor och det är ju sånt jag längtar efter att pyssla med under vintern. Nätterna är kalla med minusgrader, men jag hoppas blommorna tål det.
 
 
 Så glad över blommor som börjar titta upp i rabatterna, går där med ögon som letar efter alla små vårtecken. Men väntar någon vecka innan jag börjar rensa i rabatterna. Gamla löv och kvistar får vara ett skydd tills det blir lite varmare.
 
 
 Som små solar som tittar upp.
 
Vaknar till en himmel som håller på att spricka upp och allt mer blått syns. Och tänk fågelkvitter hörs utifrån, även fast jag är i lägenheten i stan. Önskar dig en fin dag!

Kommentera här: