Penseer, koloniliv och inre stress

 
 
En favoritblomma på våren att fylla krukor med, måste vara penseer. Tacksammare och tåligare blomma finns inte. Det enda svåra när man köper är att välja färg, det brukar bli olika för mig varje år.
 
Så skönt med hyfsat väder. Vi har sovit över i kolonistugan och poar på i trädgården under dagen. Skönt att komma till lugnet och hämta energi. Gärna med en kaffekopp, sittandes på trappen. Dessutom går jag runt och tittar på allt det spirande i rabatterna. Det är en avkopplande känsla, långt bort ifrån vardagsbestyr och måsten. Det behöver jag lite extra den här gången.  Behöver motverka inre stress, för jag vill så mycket.  Och det fungerar ju bara i lagom doser. ( Peptalk till mig själv och till alla andra som behöver det).
 
 
 
Önskar dig en fin och solig fredag.

Kommentera här: