Julfika hos mina föräldrar

 
 
Varje vecka bakar min mamma både kakor och något annat bröd. Jag är full av beundran och vi som blir bjudna tycker att det smakar så gott. När vi fikar blir det alltid så mysigt småprat runt bordet och min pappa har alltid en härlig twist eller kommentar om något han sett eller läst i tidningar eller tv. Han har verkligen koll på allt som händer i samhället och ett stort intresse av samhällsdebatten. Dessutom så pratar vi om händelser och berättelse från förr. Under tiden blir det påtår och någon fler kaka som äts upp.
 
Mamma 86 år, är av den tålmodiga sorten och jag vet att hon har väldigt ont i sin kropp. Men klagande ord kommer inte, förutom om jag frågar hur hon mår. Vet att det onda glöms bort för en stund när hon bakar eller är i deras trädgård.
 
 
Några av kaksorterna den här julveckan.
 
Önskar dig en fin dag

Kommentera här: