Att få se den här utsikten ~ berget Valkallen i Höga kusten

 
 
Vi vandrade upp till toppen av Valkallen i helgen som och jag vill lova att utsikten var magisk.  När det blir så att man står alldeles stilla och låter blicken vila i den oändligt vackra vyn. En utflykt helt i min smak och jag är tacksam att jag kan genomföra sådana här strapatser. 
 Vi hade med oss gott fika i ryggsäcken och så härligt att få duka upp och äta. För hungrig blir man av att vandra.
 
 
 Har gått här en gång förut, minns inte hur många år sedan det var. Mindes inte heller att det var så brant uppför. Det kändes i benen.
 
 
Ser ni Höga kusten bron där i fjärran?
 
Önskar dig en fin dag.
• Kategori: UtflykterTaggar: Höga kusten, Natur, Sverige, Uteliv, Utflyktstips; • Kommentarer (1)

Kommentarer:

1 Leo Eriksson:

Tänk, när man kommer igång med vandring kan man nästan inte sluta med det. Jag går Ingegerdsleden och Sörmlandsleden. Vandring kring Höga kusten kommer nu högt på listan.

Kommentera här: