Systrarna i Hikkaduwa ~ Sri Lanka

 
 
Ni vet när man får omedelbar kontakt med människor och tycker om dom från första ögonblicket. Så var det när vi gick in i den lilla klädbutiken i Hikkaduwa, på vår resa i Januari. Vi var där för att jag letade efter en klänning till en fest med vår resegrupp. Oftast köper jag bara någon enstaka sak när jag har rest. Har ju det mesta jag behöver. Men här köpte jag några extra plagg, bara för att gynna deras lilla företag. Och gick och hälsade på dom dagen efter för att lära känna dom och prata lite mer. På vår resa märkte vi vad Pandemin har slagit hårt för människorna och den ekonomiska krisen har förvärats där sedan vår resa där. Just nu är deras affär stängd, skrev Saroja igår,  på grund av den ekonomiska och politiska situationen i landet
 
 
Symaskinen användes flitigt ibland för att sy om kläder så att kunderna blev nöjda.
 
 
Här skriver systern som heter Saroja ner adressen för att vi skulle kunna ha fortsatt kontakt, via WhatsApp.

Ha en bra start på veckan 🌸🌿

Kommentera här: