Enklaste efterrätten, full av vitamin





Enklaste tänkbara efterrätt, är att skala en eller fler apelsiner (beroende på hur många man är).
Skiva dom lite snyggt och lägga upp dom på ett fat.

Pudra apelsinerna med kanel.
Ringla sedan över lite honung.

GOTT som det är, tycker jag. Men kan tänka mej att en klick glass, också.

En liten väderrapport kan jag inte låta bli. En glimt på termometern i morse visade på osannolika -27.
Promenaden med vovsingen blir kort, som ni förstår.
Men flera ärenden med bilen måste göras, hoppas den inte protesterar för mycket.

Ikväll fortsätter,  Downtown Abbey.

Må så gott och ha en skön lördag.

Inspiration och kreativitet är temat: C-vitamin

Kommentarer:

1 Karin:

Snygg bild! Fiddeli sprang ut och kissade - snabbt, snabbt och fort, fort in i värmen igen! -28 hade vi.

2 Anna ..susar in..:

Friskt o gott..blodapelsinerna från Sicilien är mums just nu jag har käkat det hela veckan nu..gott gott..



Och apelsiner gör sig bra på bild med du :)

3 Petra:

Vilket bra tips! Låter smarrigt. :-)

4 mimmi:

Jag hade nog gärna vilja lägga på lite glass ;) då jag äter mycket glass skulle detta nog kunde bli en favorit hos mig :)

ha en fin lördag nu

kram :)

5 soffie:

mumsigt och nyttigt kan ju inte bli bättre:)

kram

6 Annelie Esséus:

Ge mig! Det ser supergott ut!

7 ormbunke:

Kvällens efterrätt är räddad. Tackar så mycket.Snyggt fotat. Ha de gott i helgen. Anita

8 cat:

Både nyttigt och smaskigt :)

9 Barnens Hjältar:

Åh vad gott, så fräscht!!

Hoppas du hade mysigt med barnbarnen!

10 Pysselfarmor:

Precis det där var jag helt galen i för ett par år sedan....det är jättegott (som Mat-Tina säger).

11 Bildgatan:

Mmmm, jag skulle kanske göra mig lite god efterrätt -alla ingredienser finn hemma. Fotot ditt gjorde inte att det blev mindre läskande.



Det enklaste är det bästa. Här har vi inte kommit lägre än till -26 idag och nu efter att temperaturen lekt studsmatta är det -18.

12 milla - andante:

Så fin bild och så smart och gott! Detta ska jag testa imorgon!:)



Kram

13 Gardenhouse:

En så god efftis, ska jag lägga på minnet och använda mig av.

Snygg lycktan var med ljusslingan i.

Nä nu får väl kylan ta och ge med sig för i vinter...

Fortsatt trevlig helg,

Sussi

14 anki-itte:

Ser mycket gott ut.

15 Beppan:

Tack för tipset! Älskar apelsiner i alla former. Har just njutit av ett stort glas med färskpressade.



Rena blidan hos oss idag! Bara minus 20. Kvicksilvret har varit fastlimmat vid minus 30 och därunder över en vecka nu, så detta är fantastiskt! Behöver komma ut och röra på mig efter stugsittandet...

16 Annelie-Singapore:

Åh, vad smaskigt det ser ut!

Apelsin och mörk choklad tillhör min favorit tillsammans. En chokladfontän att doppa apelsinfiléer i är en favorit!



Nä, färska tranbär är surt, jag gör mos av dom när jag inte har tillgång till färska lingon och krösamos.

Ett måste till många svenska husmanskosträtter eller hur?



Ha en bra dag!

Kommentera här: