Lax med wokade grönsaker

 
 
En ledig dag mitt i veckan och jag tog det lugnt på förmiddagen.
Läste klart en bok som jag lånat på bibloteketet och plockade lite här hemma
 
Dagens lunch var mycket enkel, men så god!
Wokade grönsaker och en stekt portionsbit lax,
kryddad med salt, peppar och en special fiskkryddblandning från Norra Berget.
 
Mätt och glad i magen, det behöver ju inte vara komplicerat att laga mat.
Det här kommer jag att göra om, med olika variationer.
 
Sedan tog jag cykeln ner till stan och lånade några nya böcker.
& lite annat!
 
 
Ha en trevlig helg, allesammans
För mej blir det jobb hela helgen och det blir nog okey också.
 
 
• Kategori: ReceptTaggar: Dagens lunch, Enkel och god mat, Fiskkryddblandning, Hemtex, Lax, Recept, Wokade grönsaker; • Kommentarer (7)

Kommentarer:

1 kavallinskan:

Jag åt också lax igår, det är så enkelt att göra och så gott! Du tar så fina bilder! Igår tappade jag mitt objektiv i golvet så det gick i bitar :( Tur att jag hade försäkrat det!! Vilken klant jag är!!
kram viktoria

Svar: Nämen åh, trist när saker går sönder. Men inte är du någon klant för det, skönt att du har försäkring.Jag ska försöka äta mer fisk framöver, har varit för lite av det.
Kram
Lissen
Lissen

2 Hemlängtan:

Härligt med en ledig dag sådär mitt i veckan. Det borde fler unna sig!

Lax är ju så gott, och det är även den fisk som barnen gillar mest så det blir en hel del här hemma.

Ha en underbar fredag!
Kram, Jenny

3 Marie:

Så härligt med en ledig dag mitt i veckan!

Nu blev jag påmind om hur längesedan det var sedan jag var upp på Norra... dax för en tur.

Kanske vi någon gång kunde träffas över tex en lunch?

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Marie

4 BP:

Inte bara att din lunch såg himla smaskig ut så tycker jag ändå att den var ambitiös. Själv hade jag nog inte orkat med mera än en macka... alternativt gått till närmaste lunchrestaurang;-)

5 Suss:

Lax är såå gott! Det kan jag aldrig få för mycket av ;) Önskar dig en härlig helg! Kram Suss

6 frubalken.blogg.se:

Gud så gott med lax, det får det nog bli i morgon!

7 bia:

Önskar dej en trevlig helg också....visst har vi haft fint väder.....oj vad veckorna går fort tycker jag !!
Kramis bia

Kommentera här: