En annons i tidningen och nu har jag köpt en liten stuga

 
 
En lördag för lite mer än en vecka sedan, så såg jag en liten annons i tidningen.
Jag drack mitt kaffe, läste och tittade en gång till.
Behövde inte tänka så mycket mera, utan ringde för att komma på visning.
 
& jag blev så charmad av den lilla stugan på 20 kvadrat i kolonilotts storlek, mitt i bland blommor och det lummiga gröna.
Fast det finns ingen el och inget vatten.
 
Kanske jag är en stugromantiker, som just nu inte ser så många hinder.
Jag köpte stugan och vill nu bara dela med mej av min lycka.
 
I bäcken intill så kan man ta sitt diskvatten & med gasolen i stugan kan man koka sitt kaffe.
Ni kan tro att jag funderat fram och tillbaks, dag och natt.
Men fördelen att jag kan cykla dit på 15 minuter,  lättsamhetsfaktor deluxe!
 
Det finns en sovstuga intill på 15 kvadrat, i den kommer man att sova så gott, tror jag.
Dessutom så kommer jag att ha stugorna tillsammans med min äldsta dotter med familj.
Känns otroligt roligt!
 
 
 
 
När jag fått nycklarna i måndags och åkte dit för första gången, så stod blommor på altanen.
Dom förra ägarna, hade ställt fram och en välkomnande känsla infanns sig och jag kände mej bubblande glad.
Dessutom har dom lämnat så mycket fint och många praktiska saker.
Tack snälla och goa M & S.
 
 
 
 
 
 
Hej härliga sommar.
Mitt i allt det här, så far jag till festivalen Urkult, det kommer att bli roligt. Biljetterna köptes i januari
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lotta:

Underbart, underbart! Grattis så mycket ♥

2 BP:

Stort GRATTIS! Stugan ser otroligt fin ut och betydligt större än 20 kvadratmeter.
Du som gillar naturen kommer att stortrivas där. Än en gång - GRATTIS!

3 Hannis:

Säger grattis igen här!
Helt underbart i min värld.
Och det är det där att alla bekvämligheter inte finns som är så underbart.
Det är vilsamt att vara i det/Kram Hannis

4 Johanna:

Vilken härlig oas! Fantastiskt fint .Ser fram emot att se fler bilder. /Johanna

5 Malin:

Nä men åhh så fantastiskt roligt!! Det där verkar vara en riktig "Lissen-oas". Perfekt att kunna cykla till den :)

Vi tycker att vi har lite för långt till vår stuga, 16 mil, hade vi haft den närmare hade vi kunnat vara där mer nu när inte barnen vill vara där så mycket. Men det som är bra med vår stuga är att vi har den på samma tomt som mina syskon och föräldrar så vi kan umgås där allihop ibland.

Kram och GRATTIS!!!!

6 Lottens Bokblogg:

Åh så fint det ser ut! Grattis till stugan.

7 Darkangel och fröken Jokkmokk:

Grattis! Vad härligt!
Jag hade en stuga utan el och indraget vatten. Fanns en brunn förstås. Och så fanns det solpanel så jag kunde ha belysning, tv och ladda mobilen m.m.
Sånt kan man ju fixa efter hand om man känner behov av det. Hoppas du kommer att stortrivas!

8 Cathrine:

💕nu har du din oas i cykelnära avstånd.💕 Mycket roligt att de lämnade saker och ting. Lycka till med LissenBo (😃)! Ktam min vän

9 Helén i Vilrummet:

Å vad kul! Vilken söt liten stuga. Jag hoppas vi får se massor härliga bilder härifrån framöver. Vatten och el klarar man sig utan. Snacka om total avkoppling. Mysigt!
Kram Helén

10 Sabina:

Vad härlig, vilken superfin liten stuga! Grattis!

11 Sara:

Men så kul! Stort grattis! Du kommer att få många mysiga stunder i den lilla pärlan :)
Kram!

12 Lizzan:

Åhh vilken mysig liten stuga! Stort grattis <3

13 bia:

Stugan såg mysig ut...men var ligger den ?....är det en koloni stuga ?....såå kul för dej!!!.....bilden på stugan såg väldigt mysig ut ;))...
Ha en fin kväll!!/dag om du läser det i morgon ;))
Bia

14 johanna / fru form o fix:

Men vad roligt, grattis!

Svar: Tack Johanna, det känns så roligt och jag känner att jag trivs där i stugan
Lissen

15 Anneli - A'la Foto:

Stugan ser helt fantastisk ut...så lummigt runt omkring och allt ser bara ljuvligt ut! Förstår din lycka och delar den med dig! Hoppas du kommer trivas kalasbra där! :)

16 Lillgarden:

Vilken köp! Grattis! Gissar på att det kommer komma många härliga bilder här ifrån!
Grattis till ett fin fint köp!

Sv: så glad att jag kom på vattenspridaren, den är perfekt ju.
Campingen var perfekt! Länge sedan man mådde så bra minsann!

Ha en fin dag"

17 Åke:

Så kul! Så mysigt! Verkar härligt!

18 Basilica/Maud:

GRATTIS!
Det ser helt underbart ut,

19 Ninette:

Grattis! Stugan ser alldeles bedårande ut och det låter härligt med 15 minuters cykelfärd och allt!

20 Mia:

Men åh vad glad jag blir!!!!! Vilken underbar liten stuga, så perfekt, för allt....och bara 15 minuter dit, kan inte bli bättre :))))))
Jättegrattis och stoooor kram!!!

21 finurligafroken:

Men va roligt! Hoppas på att få se massa bilder därifrån! Kram

22 Marie:

Åh... vilken fin liten stuga! Ett riktigt smultronställe ser det ut att vara!

En vacker veranda dessutom... Stort GRATTIS!
Blir lite nyfiken vart den kan tänkas ligga ;)

Önskar dig en fin söndag!
Kram Marie

Kommentera här: