Om helgen ~ Stugan och Segersjön

 
 
 
Vilodagar och jobbarnätter. Åkte ut till min lilla stuga. Filosoferade för mej själv, läste ut boken Systerland av Curtus Sittenfeld och den var så bra som jag trodde. Kisade mot solen och somnade till lite. Och tänk man kan bli hungrig fast man inte gör så mycket. Medpackad sallad, kaffe och en muffins med rosa glasyr som var kvar sedan jag hade besök. Kaffe, kan inte klara mej utan kaffe och radion stod på med musik som svävade ut lite svagt mellan träden. Och både fredagen och lördagen i samma långsamma tempo med mej själv som sällskap. Fortfarande blommar lite blommor och dagarna var så fina.
 
På söndagseftermiddagen så var det dags för lite sällskap med en fin vän. Vi for till en barndoms sjö dit jag inte varit på många år. Nya hus och det hade en blivit en camping där. Kände inte igen mej riktigt. Men det blev flera dopp i sjön, mina första för i år och vi köpte glass i kiosken. Och så hann vi prata om allt som hänt sedan senast och det obligatoriska kaffet smakade gott.  Där vid sjön, där björkarna stod vid vattnet och solen värmde sommarhet.
 
 
 
 
 
Hej måndag, vad ska du överaska med?
 
 
 

Kommentarer:

1 BP:

Den där stugen är ju såååå fin! Har du målat den? Stugan ser ju helt nyrenoverad ut.
Å kaffe skulle jag inte heller kunna leva utan...

2 Sanna Eriksson:

Va mysigt! :D

3 bia:

Så gullig liten stuga du har...härligt att vara där när det är soligt och varmt...idag blir det fix inför resan...tänk vad tiden går fort !!...
Ha et gott!
Kram bia

4 Sandra:

Låter helt och hållet underbart att få åka ut till en stuga av den typen!

5 sara:

Ååå, nu blev jag också nostalgisk! Segersjön är ju min bardoms sjö också, släkten har både hus och stugor på Kvarsättssidan 😃

Svar: Vad roligt att läsa, Sara och jag var också där mycket när jag var liten. Mycket hade hänt sedan dess och många har byggt runt denna fina plats.
Ha det så gott
Lissen

Kommentera här: