På stigen ner till min stuga .........

 
 
 På stigen ner till min stuga, finns den sötaste lilla lekstugan. Och just den här dagen i början av veckan så var den så fint inramad av höstens alla löv. Färgsprakande fint.
 
Trodde jag skulle vara ensam i området, men såg två stuggrannar  som har sina stugar nära mig. Den här dagen var det dags för mig att lägga på presenningar på möblerna ( Fick hjälp av en snäll vän), tv-antennen plockades in och annat småfix. Hann också sätta ner några växter som stått i krukor i en pallkrage, som jag hoppas klarar vintern där. 
 
Det känns som jag är den sista i området som vintrar i trädgård och stuga. Men det får helt enkelt ta den tid det tar och inte stressa upp sig för mycket.  Tur jag har nära till koloniområdet.
 
 
Några Astrar som kämpade på, bland alla fallande löv.
 
Önskar dig en fin dag, här regnar det. Idag passar det att tända ljus och få till myset.

Kommentera här: