Födelsedag och säsongstart i kolonistugan

 
 
Plockade mig ett fång blommor, härom dagen. Tänk att kunna få möjligheten till det. Glädjen över små saker.
Tog semester inför min födelsedag och vi åkte upp till stugan dagen innan för att sova över för första gången för säsongen. En grill som tändes på eftermiddagen och god mat som förberetts, tsatsiki, bulgursallad med gosaker i, lite kött och ännu mer grönsaker. Mums så gott det blev.
Några kolonivänner kom på besök på kvällen och vi satt utomhus påbyltade med varma jackor, mössa och filtar. Med ordenligt avstånd, om någon undrar. Lite kallt, men åh så himla mysigt att umgås.
 
Födelsedagen tillbringades i solskenet på altanen, i ett fantastiskt väder. Och det hände något väldigt roligt, jag fick gå på ✨SKATTJAKT✨ och leta upp presenter. Barnsligt roligt och jag fick fråga om det var fågel, fisk eller mittemellan, när jag gick runt och letade. Så tacksam över livet just nu.
 
Måndagen börjar med snöfall, aprilvädret fortsätter med varierat väder.

Kommentera här: