Det våras i koloniträdgården

 
 
Soliga efterlängtade dagar i kolonin. Små blommor tittar fram i rabatterna och jag myser, tittar och förundras, tänk dom kommer tillbaka i år igen. Förutom när jag ser hur rådjuren tagit för sig att mina tulpaner, borde ha lärt mig det ifrån föregående år, attans också. Men vilken tur att rådjuren inte gillar all sorts blommor. Igår krattade och rensade jag lite. Sågade virke i småbitar som ska till soptippen och lite annat skräp. Slumrade lite i en solsol. Drack kaffe i omgångar och fikade lite gott. Tog en långpromenad med en vän och det är fortfarande snö i skogen, så vi ändrade färdriktning och gick runt Sidsjön. Och våra samtal flöt på om viktiga, intressanta och roliga saker i livet. Det får vi göra om.
 
När jag senare var på väg hem från kolonin, tittade jag in till några kolonivänner som jag ser fram emot att ha roligt med i sommar. Och tänk solen sken fortfarande och klockan visade 18.40
 
Önskar dig en solig lördag ☀️

Kommentarer:

1 Fia:

Det låter härligt när värmen kommer och sätter fart på växterna. Det är lika fantastiskt varje år. Hoppas det fina vädret håller i sig så att du får njuta riktigt mycket!❤️

2 Carina Cederholm :

Så fantastiskt du beskriver känslan av lyckan o blandningen av allt vi vill hinna med på några korta sommarmånader.....längtar tills jag får följa med till lilla lotten!🥰🌟💐

Kommentera här: