I ett litet hörn av blomrabatten

 
 
I ett litet hörn av rabatten har det börjat blomma. I färger som en smällkaramell. Efter vinterns milda färger så känns som om naturen vaknar upp igen. Och jag glädjs. Dom här lila vårblommorna köpte jag i en handelsträdgård i Portslade i England för några år sedan. Har så många underbara minnen därifrån, därför blir jag lite extra glad när dom blommar om våren, här i min koloniträdgård. Idag ska jag åka upp till kolonin och det var några dagar sedan jag var där och säkert har mycket annat tagit fart i trädgården. Och äntligen ser det ut som om värmen ska komma och stanna, den närmaste tiden. Håller tummarna hårt för det.
 
Önskar dig en fin fredag.
 
🌿🌿🌿
 
Ps Om du tittar noga på förra bilden så ser du lite lila i rabatten i vänstra hörnet. Där blommar det Ds

Kommentera här: