Septemberdagar i kolonin

 
 
När jag kom upp till kolonin igår morse var det fortfarande lite dimmigt. Jag passade på att plocka lite björnbär för att sparas till vintern, men åt också bären och stoppade direkt i munnen, så gott. Plockade också tomater som jag skulle ta med mig  hem. En runda blev det igen till Fågelberget, när en kompis kom och hälsade på. Fika hade vi med oss och innan vi kom upp till stugan så sken solen varmt. Så himla bra att kolonistugan ligger så nära naturen och alla fina stigar i närområdet, passar mig perfekt. Och lite rens i rabatter blev det också,när jag kom tillbaka. Har inte gjort så mycket som jag borde i trädgården. Men tänker att ännu finns det mycket tid för det.
 
 
Den här växten var (är) nästan som ett ogräs i rabatten. Men blir finare i kruka och då får jag lite bättre koll, så den inte sprider sig. Namnet på den har jag glömt.
 
Önskar dig en fin torsdag
 
🌸🌸🌸

Kommentera här: