Renoveringskaos i stugan just nu

 
 
Så här har verkligheten sett ut i några veckor i kolonistugan. Precis alla saker har stuvats ut ifrån stugan, mycket har samlats här på altanen. Lagts i flyttlådor och skåp och övriga grejor har stuvats in där det funnits plats. Rörelseutrymmet har varit minimalt, när man ska äta t.ex. Ibland när man ska ha en specifik sak har jag fått letat, men tycker att jag har haft någorlunda kontroll. Under dagtid har vi fått bära ut sängarna för att få plats att snickra och måla.  Vi har haft ett stort fokus för att hinna så mycket det bara går. Tack var att R tagit ledigt på fredagarna har vi kunnat jobbat i tredagars pass i några helger. Vågar nästa inte tänka på hur länge vi jobbat under dagarna, facket skulle aldig gått med på det 😉. Vi har hunnit mycket och det börjar synas hur bra det kommer att bli.
 
 
Det har nästan blivit en stig ifrån stugan till sågen och där vid sidan har jag stått och målat, allt eftersom.
 
 
Gott att få njuta av fantastiska goda körsbär. Pauser har behövts förstås, för att orka.
 
Ha en fin dag, här i Sundsvall  stirlar regnet ner idag.

Kommentarer:

1 Karin:

Det där kommer att bli så bra och fint, kul när det händer något. Själv är jag i ett flyttkaos, men är snart på banan 🤗

2 Fia:

Ibland är det värt att slita för att man vet att drt blir så fint. Det kommer att bli alldeles fantastiskt i stugan. Det är så himla roligt att läsa dina blogginlägg. Jag blir alltid så inspirerad att göra något kreativt efter att ha läst det du skriver.

Kommentera här: